piątek, 26 lutego 2016

Ciasto jogurtowe z owocami

Dziś mam dla was pyszne ciasto jogurtowe. Przepis na to ciasto podpatrzyłam u Karoliny, którą już od dawna podglądam i pomyślałam, że podzielę się tym ciastem z Wami :) Zapraszam Was na jej bloga KLIK aby zobaczyć, jak wygląda ciasto Karoliny.
Ciasto nie wymaga specjalnych umiejętności, jest naprawdę szybkie w przygotowaniu, więc jeśli macie niespodziewanych gości to uwierzcie mi, że przygotowanie tego ciasta i jego pieczenie zajmie trochę ponad godzinę!

200 g mąki (dodałam 80 g orkiszowej i resztę pszennej)
150 g cukru
3 jajka
120 g jogurtu naturalnego (jedno małe opakowanie)
80 g oleju słonecznikowego (może być również rzepakowy)
małe opakowanie proszku do pieczenia (jedna duża łyżka lub dwie małe łyżeczki)
szczyptę soli

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.

Jajka ucieramy razem z cukrem, a następnie dodajemy resztę składników. 3/4 ciasta wlewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia, a do pozostałego ciasta dodajemy łyżeczkę kakao. Wymieszaną masę wlewamy do białej masy :) Układamy owoce.

Aby zrobić kruszonkę, trzeba przygotować 100g masła, 100g mąki i 100g cukru. Wszystko mieszamy, najlepiej paluszkami :) Polecam dodać masło, ponieważ ciasto kruche ma niesamowity maślany smak. Kiedyś zamiast masła dodałam margarynę Kasię i muszę przyznać, że też było pyszne!

Podczas robienia ciasta, nagrałam film! Mam nadzieję, że się spodoba, bo mnie się bardzo spodobała taka forma! :D Polecam oglądać w małej rozdzielczości, ponieważ mój telefon nie jest niestety, tak dobry, jak myślałam! Niestety nie mam zdjęć, wszystko zjedzone!

* jeśli pieczecie pierwszy raz, polecam dodać mniej owoców, aby nie wyszedł zakalec


2 komentarze:

Ślicznie dziękuję za komentarz i zapraszam po następne dobroci! :)