niedziela, 1 czerwca 2014

Faszerowane pieczarki na grilla!

Myślę, że u wielu z was sezon grillowy zaczął się już jakiś czas temu. U nas zaczął się w majówkę i myślę, że tak już będzie do końca września :) Mój przyszły mąż KOCHA kiełbasę, więc różne smaki, kształty i wyroby pojawiają się na ruszcie. Ja preferuję zdrowsze kąski, więc zrobię sobie czasem jakąś pierś z kurczaczka, jakieś warzywa i naprawdę to lubię, bo smakuje! Nie muszę jeść mięsa codziennie, bo sama też za nim nie przepadam i zawsze zamiast szynki wybieram ser :D Ale przecież mięso trzeba jeść, więc wymyśliłam sobie ostatnio na grilla nic bardzo wyszukanego, ale pieczarki faszerowane.

Pieczarki mają baaaardzo mało kalorii :)) więc można je jeść, jeść i jeść. W zeszłym roku robiłam sobie nawet na ognisku takie zwykłe, nabite na patyk. Jakie były pyszne i soczyste! A teraz faszerowałam i nieźle się tym najadłam bez tej nieszczęsnej piersi :)

Składniki:
pieczarki ( około 17)
mięso mielone ( 1/2 kg)
cała cebula lub połowa (jak kto woli)
2 ząbki czosnku
przyprawa chilli
zioła prowansalskie
sól
pieprz
starty żółty ser (lub inny)

Po umyciu pieczarek odrywamy delikatnie nóżki i kroimy je w kosteczkę.
Na patelni podsmażamy cebulę z nóżkami pieczarek, pod koniec dodajemy czosnek, aby się nie spalił a następnie mięso. Mięso rozdrabniamy jak najbardziej się da! Do tego dodajemy wszystkie przyprawy - sól i pieprz do smaku. Można dodać także szczypiorku lub koperku do środka.

Kiedy farsz nieco ostygnie, wkładamy do pieczarek i przykrywamy żółtym serem. Następnie kładziemy na grilla, a później zadowalamy nasze kubki smakowe! :)

Tę potrawo-przystawkę-przekąskę można również zrobić w piekarniku, wtedy mięsa nie trzeba wcześniej smażyć. Jednak pieczarku w piekarniku robią się lekko czarne, a na grillu są brązowiutkie! 




Enjoy your meal!

1 komentarz:

Ślicznie dziękuję za komentarz i zapraszam po następne dobroci! :)